آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

سفر با کشتی عشق در دوره دیدن کلام زنده

سفر با کشتی عشق در دوره دیدن کلام زنده

سلام و سلام وسلام و هزاران سلام خدمت مخاطبان عزیز وبلاگم.اگر دقت کنین میبینید که  از آخرین پستی که گذاشتم مدتها میگذره.راستش از 18 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت رفته بودم سفر.اونم با یک کشتی.اما این سفر با بقیه سفرها خیلی خیلی فرق داشت.کشتی کشتی عشق بود و دریا هم دریای عشق.اصلا غم توش نبود.یک شور خاصی داشت.یه حال عجیبی داشت این 4 روز که با همکلایسهام از دنیای خودمون به دنیای دیدن خودمون رفتیم،باور نکردنی بود به من خیلی خوش گذشت تو این کشتی و مسافرت.

اگه دوره های کلام زنده رو گذرونده باشید میفهمید که من چی میگم.خیلی جذاب بود .خیلی شیرین بود.دلم تنگ شده به اون سفر.سفری که خودمو دیدم.میخوام از تجربه شخصیم بگم.به جرئت میگم که این سفر جز بهترین رویدادهای زندگیم تو چندسال اخیر بود که حاضر شدم تجربمو باهاتون سهیم بشم.دیشب که مدت دوره تموم شده بود اصلا دلم نمیخواست از کشتی پیاده بشم.خیلی خوش گذشت.کاش دیشب یلدا بود.به یک حال خوب رسیدم.

چیزایی توی زندگی هست که نمی شه برای به دست آوردنشون مستقیما برای خود اونا تلاش کنیم.چیزایی مثل دوست داشتنی بودن،مثل شهرت،مثل موفقیت،خوشبختی و...به نظرم می شه این طور جمع بندی کرد که این ها تصویرهایی هستند که ما دوست داریم دیگران از ما در ذهن داشته باشن. هر قدر تلاش کنیم دیگران به صورت خاصی در مورد ما فکر یا رفتار کنن، کمتر به نتیجه واقعی می رسیم. گواه این ادعای من هم اینه که شما چند نفر آدم مثلا دوست داشتنی یا موفق می شناسید تو ذهنتون بیارید و توی رفتارهاشون دقت کنید؛ کدوم آدم واقعا دوست داشتنی که می شناسید داره برای این جوری به نظر رسیدن عمدا تلاش می کنه؟ اگه منصف باشید جوابتون اینه: هیچ کدوم. اونا اصلا حتی تو فکر این هم نیستن که دیگران در بارشون چه برداشتی دارن. اونا فقط و فقط با عشق زندگی می کنن و فقط همین براشون مهمه. چه کسی دوستشون داشته باشه و چه نه. اینو می تونید به سایر صفات هم تعمیم بدید.

البته شاید بگید فلان هنر پیشه خیلی تلاش می کنه برای معروف شدن. درسته، اما منظور من معروف شدن های تاریخی و همیشگیه. مثلا معروفیت دانشمندان بزرگ ایرانی مثل ابن سینا رو با هیچ هنر پیشه و خواننده ای نمی شه مقایسه کرد. البته توی هنرمندها هم کسایی هستن که واقعا به خاطر هنر خاص خودشون معروف می شن. در این موارد هم اگه خوب بررسی کنید می بینید اون فرد اون قدر که به هنرش و خوب کار کردن خودش اهمیت می داده به معروف شدن فکر نمی کرده.

هم در مورد هنر و هم جایگاه و شان اجتماعی، شما فقط در صورتی موفق واقعی هستی که یه انگیزه و هدف متعالی داشته باشی. جمله زیبایی یه بار شنیدم، می گفت تو نسبت خودتو با خدا تعیین کن تا مردم خودشون نسبتشون رو با تو تعیین کنن. واقعا همش همینه. فقط وقتی شما خالص در خدا زندگی کنید تصویری که از شما در ذهن دیگران ساخته می شه بهترین و جاودانه ترین خواهد بود. چیزی که باید براش تلاش کنیم اینه، نه برعکس.اینکه ما زندگی کنیم تا به موفقیت و خوشبختی برسیم یا اینکه اول موفق وخوشبخت بشیم بعد زندگی کنیم مساله اینه....

من به این کشف رسیدیم .الان سرویسم میره.تو پستای بعد ادامشو میزارم.ممنون از توجهتون.منتظر نظراتتون هستم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد