آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

قصاص و حبس ابد برای دو مامور ناجا

 استوار ناجا به حبس ابد محکوم شد

خبرگزاری فارس: استوار ناجا که قبلا از اتهام آمریت در قتل عمد تبرئه شده بود، بعد از نقض حکم تبرئه در دیوان عالی کشور، در جلسه محاکمه مجدد به حبس ابد محکوم شد.
 
به گزارش خبرنگار حوادث فارس، عصر ‌25 بهمن سال 86 مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بز‌رگ از طریق تماس مسئولان یکی از بیمارستان‌های شرق تهران از وقوع مرگ یک مرد جوان با خبر شدند. 
 
مأموران با حضور در محل بیمارستان دریافتند یک جوان 28 ساله بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. 
 
بررسی‌ها نشان داد برخی از شهروندانی که شاهد صحنه تیر خوردن این جوان بوده‌اند، دیده‌اند 2 سرنشین یک ماشین گشت کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به سمت خودروی پرایدی که این جوان، راننده آن بوده تیراندازی کرده و باعث زخمی شدن سرنشین و به قتل رسیدن این جوان شده‌اند. 
 
بررسی از کلانتری نشان داد، 2 مأمور کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس زمانی که قصد تحویل سلاح خود را داشته‌اند چندین فشنگ کم داشته‌اند که این موضوع از دید مسئول اسلحه خانه این کلانتری پنهان نمانده است. 
 
این افراد بازداشت شدند و در بازجویی به ارتکاب شلیک به سمت خودروی پراید اعتراف کرده و مدعی شدند در حین عبور از خیابانی در حوالی تهرانپارس خارج از حوزه استحفاظی کلانتری خود به این خودرو و سرنشین آن مشکوک شده‌اند و او را تعقیب کرده‌اند تا نهایتاً زمانی که خودرو در ترافیک گرفتار شده است به سمت آن شلیک کرده‌اند. 
 
وی افزود: با توجه به این اعتراف مشخص شد این 2 مرد جوان که یکی از آنها سرباز وظیفه و دیگری درجه دار بوده است متهمان اصلی پرونده مرگ این جوان 28 ساله هستند. 
 
جلسه رسیدگی به اتهام این افراد در شعبه 71 دادگاه کیفری و در تاریخ 4 خرداد سال گذشته آغاز شد و متهمان به دفاع از خود پرداختند که در نهایت قاضی نورالله عزیزمحمدی،‌ رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری‌ بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، حکم متهمان را اعلام کرد. 
 
طبق این رأی،‌ جواد (متهم ردیف اول) به خاطر قتل عمد به قصاص و به علت تخریب عمدی خودروی مقتول به 2 سال حبس محکوم شد.حسین، متهم ردیف دوم نیز، از اتهام آمریت در قتل عمد تبرئه و به دلیل تخریب عمدی خودروی مقتول،‌ به 3 سال حبس محکوم شد. 
 
پرونده برای رسیدگی و اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت حکم صادره را نقض کرده و دستور رسیدگی در شعبه هم عرض را دادند. 
 
پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که جلسه محاکمه شنبه گذشته و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. 
 
بعد از بیان دفاعیات متهمان، قضات دادگاه وارد شور شدند و حکم خود درباره متهمان را اینگونه صادر کردند: جواد، متهم ردیف اول به خاطر قتل عمد و تخریب خودروی مقتول به قصاص و 2 سال حبس و همچنین حسین، متهم ردیف دوم، به اتهام آمریت در قتل عمد به حبس ابد و مشارکت در تخریب خودروی مقتول به 2 سال حبس محکوم شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد