آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

درصورت در دسترس نبودن www.ssn2.blogsky.com

آخرین جزئیات درگذشت زنده یاد «عباس امیری» از زبان تهیه‌کننده

آخرین جزئیات درگذشت زنده یاد «عباس امیری» از زبان تهیه‌کننده

یکی از نقش‌هایی که بیشتر از سایر نقش‌هایی که مرحوم «امیری» ایفا کرد و بیشتر در اذهان و خاطره‌ها ماند، نقش کاهن معبد آمون در مجموعه تاریخی....
  
«عباس امیری» بازیگر سینما و تلویزیون امروز صبح هنگام رفتن به محل فیلمبرداری پروژه تلویزیونی «صبح بخیر سرکار» بر اثر سانحه تصادف در بیمارستانی در فومن درگذشت.
 
محمد ناجی تهیه کننده پروژه تلویزیونی «صبح بخیر سرکار» در گفت‌وگو باخبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: عباس امیری ساکن رشت بود و ما همراه گروه در فومن مستقر بودیم تا بتوانیم صحنه‌های فیلم را در نقاط مختلف فومن و اطراف تصویربرداری کنیم. ایشان اصرار داشت که پس از پایان کار به محل سکونت خود مراجعت کنند ما نیز برای رفاه حال ایشان سرویسی را در نظر گرفتیم تا هر روز پس از اتمام کار او را به محل زندگی‌اش در رشت ببرند.
وی ادامه داد: امروز صبح (7 اسفندماه) ساعت 8:30 در جاده رشت فومن به دلیل لغزندگی جاده بر اثر بارندگی، ماشین حامل ایشان تصادف کرد. البته تصادف خیلی شدیدی نبود و اورژانس در محل حاضر شده و ایشان را به یکی از بیمارستان‌های فومن منتقل می‌کنند.
وی در ادامه توضیح داد: در بیمارستان احیای قلب صورت گرفت اما ایشان براثر عارضه قلبی فوت کردند. البته هنوز گزارش دقیقی به ما ارائه نشده است که تصادف علت اصلی مرگ بوده یا عارضه قلبی چون سانحه تصادف خیلی شدید نبود و دو نفر سرنشین (راننده و دستیار تدارکات) آسیب جدی ندیدند، اما متاسفانه ما بازیگر خوب و همکار عزیزمان را از دست دادیم که از این ضایعه بسیار متاثر و اندوهگین هستیم.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، زنده یاد امیری متولد سال 1329 بود و فعالیت هنری خود را در سال 1364 با فیلم آتش در زمستان ساخته حسن هدایت آغاز کرد.
به گزارش فارس، زنده یاد امیری در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری نظیر حضرت یوسف (1386)، جایی در دوردست (1384)، سفر به هیدالو (1384)، به من نگاه کن (1381)، اثیری (1380)، تیک (1380)، قاعده بازی (1376)، هفت سنگ (1376)، اعتراف (1375)، روز شیطان (1373)، روز واقعه (1373)، دمرل (1372)، عصیان (1372)،‌ حمله خرچنگها (1371)، افسانه مه پلنگ (1370)، گرگهای گرسنه (1370)، عروس (1369) ، اُ - منفی (1368)، تفنگ‌های سحرگاه (1367) و آتش در زمستان (1364) اشاره کرد.
یکی از نقش‌هایی که بیشتر از سایر نقش‌هایی که مرحوم «امیری» ایفا کرد و بیشتر در اذهان و خاطره‌ها ماند، نقش کاهن معبد آمون در مجموعه تاریخی «یوسف پیامبر(ع)» بود. زنده یاد امیری به قدری در این نقش منفی قوی ظاهر شد که کمتر مخاطبی بود که با نقش کاهن معبد آمون ارتباط برقرار نکرده باشد و نسبت به این کاهن و کارهایش حس بدی نداشته باشد.
آخرین نقشی که از این بازیگر روی آنتن تلویزیون رفت، نقش «عامر بن مسعود» در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی «داوود میرباقری» بود.
این بازیگر در گفت‌وگو با فارس، درباره فعالیت‌های اخیرش هم به فارس گفته بود: من فعلا بعد از حضور در کلاه پهلوی و حضور در یک تله فیلم، به دلیل نامساعدی حالم در حال استراحت هستم ولی انتخاب نقش‌هایم بستگی به نوع کار دارد، کارهای خوب تاریخی را می‌پذیرم اما به دلیل بالا رفتن سن و سختی حضور در آثار تاریخی، اخیرا کمی به سمت آثار اجتماعی متمایل شده‌ام.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد